UNA PARAULA VAL MÉS QUE MIL IMATGES

La creativitat no és innata. El copywriting s’aprèn.

De la mateixa manera que podem treballar els músculs del cos, podem entrenar el cervell a pensar de manera creativa. 

Aquest llibre pretén explicar què és el copywriting o la redacció publicitària, els seus principis, les funcions del redactor, el procés de conceptualització, el poder de l’storytelling per explicar bones històries, i el paper de l’humor per captar l’atenció. Ho vol fer des d’un vessant pedagògic, directe, sense floritures i allunyat dels estereotips superficials que acompanyen la professió.

La redacció publicitària és una feina, no un art. Encara que els textos publicitaris puguin adoptar formes artístiques, s’ha de tenir clar que són fruit d’un encàrrec concret i tenen un objectiu comercial. Per tant, no estan fets per transcendir i han d’estar escrits amb la màxima professionalitat i buscar sempre l’excel·lència.

El que és difícil no és escriure per a diferents mitjans o entorns digitals, sinó escriure bons textos amb un propòsit concret: persuadir a qui els llegeix.

JORDI CABALLÉ MAY | jordicaballe.com

Redactor publicitari, guionista i assessor de comunicació. És llicenciat en Sociologia i en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i diplomat en Escriptura de Programes d’Entreteniment i Humor per El Terrat – Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Amb més de quinze anys d’experiència com a redactor publicitari, ha treballat a les agències de publicitat Ogilvy, Dec BBDO i Alicia. Ha estat responsable creatiu a Time Out, on ha conceptualitzat i creat campanyes online offline, esdeveniments, branded content i accions innovadores. Com a guionista ha treballat als programes El foraster (TV3), El búnquer (Catalunya Ràdio), El matí i la mare que el va parir (Ràdio Flaixbac), Helvètica (La2), 33 Recomana (TV3), La SuperCol (TV3), No perdis el compàs (TV3) i a El Jueves. Ha escrit les gales dels Premis Enderrock, Mundo Deportivo i Festival el Sol, i discursos per a polítics.

Ha estat assessor de comunicació del Vicepresident de la Generalitat de Catalunya i imparteix classes de redacció publicitària, creativitat i guió d’entreteniment i humor a diverses universitats.

“¿La inteligencia artifical te quitará el trabajo?”. Article a La Vanguardia

El professor de la UPF Barcelona School of ManagementOriol Montanyà, ha escrit un article molt interessant sobre intel·ligència artificial i ChatGPT, i com la creativitat esdevé una competència cada cop més important perquè no està a l’abast de la tecnologia.

Per tant, és cabdal que qualsevol professional entengui com funciona i que la pugui incorporar al seu currículum. Perquè, com defenso al llibre, la creativitat no és innata i es pot aprendre.

Design a site like this with WordPress.com
Per començar